How did Turkish media change their tune on al-Sisi (allegedly) in lockstep with the new Turkish foreign policy on Egypt?

Avatar of The Politicus
The Politicus
Sep 26, 2021 01:14 PM 0 Answers
Member Since Sep 2018
Subscribed Subscribe Not subscribe

It's fairly well known that government/AKP-aligned actors have taken an increased share of control of Turkish media, be it directly through acquisitions or through advertisement revenue.

I'm curious however, how did this alleged development happened, in support of the Turkish government's new foreign policy on Egypt:

In a surprising development, Turkey-based media channels opposed to the Egyptian regime announced the suspension of all political programs attacking President Abdel-Fattah al-Sisi and his regime, based on directives from the Turkish government.

It seems a bit surreal that media channels would just put out statements that they won't be attacking al-Sisi anymore. So what exactly did happen?

0 Subscribers
Submit Answer
Please login to submit answer.
0 Answers
Sort By:

  • September 26, 2021